Ontmoetingsdag #exploretogether 2024: Iedereen een leider!

Op 14 jun 2024
52974683826 7d7ab770e6 o

Met trots nodigen de Universitaire Associatie Brussel (UAB), de Erasmushogeschool Brussel (EhB) en de Vrije Universiteit Brussel (VUB) je uit om deel te nemen aan de Ontmoetingsdag. De centrale locatie waar het evenement plaatsvindt, is de Hageltoren.

We staan stil bij het centrale thema van leiderschap in het onderwijs, beter bekend als ‘teacher leadership’. Dit jaar moedigen we je aan om de Brusselse binnenstad te verkennen, want de presentaties van de student-leraren vinden niet plaats op één enkele locatie, maar worden verspreid over verschillende plekken in het bruisende hart van onze hoofdstad.

Waarom mag je deze dag niet missen?

• Netwerken met directe collega’s en experts uit het (hoger) onderwijs: ontmoet gelijkgestemde professionals, deel ervaringen en bouw waardevolle relaties op. En dit terwijl je wandelt tussen verschillende unieke locaties in Brussel.
  • Praktische tips voor in de klas/school: we delen toegankelijke en bruikbare tips die je meteen kan toepassen in jouw dagelijkse onderwijspraktijk.
  • De ‘Stoefmuur’: ontdek de cv’s van de afgestudeerde student-leraren.
  • Actuele onderwijsthema’s in een boeiend debat: discussieer over onderwerpen die voor jou relevant zijn en ontdek nieuwe perspectieven.
  • Presentaties van het praktijkonderzoek op verschillende onderwijslocaties in Brussel: wandel mee langs verschillende partners uit het Brusselse onderwijslandschap

Wat kan je verder verwachten?

• Hapje en drankje: geniet van een gezellige en informele sfeer met lekkernijen en verfrissende drankjes.
  • Gezellig nagesprek: deel je indrukken en ideeën met collega’s in een ontspannen setting.

Praktisch

Datum: vrijdag 14.06.2024

Tijd: van 8.30 uur tot 17 uur

Locatie: Hageltoren

Slachthuisstraat 24, 1000 Brussel

Planning

• 8.30u: Ontvangst met koffie, thee en zoetigheden in de Hageltoren
  • 9u: Plenaire verwelkoming en keynote Teacher Leadership
  • 9.45u: Start leerwandeling 1
  • 12.15u: Lunchpauze in de Hageltoren
  • 13.15u: Start leerwandeling 2
  • 15.45u: Onderwijsmarkt met hapjes en drankjes in de Hageltoren
  • 17u: Einde

Mis het niet! Het belooft inspiLerend te worden. We kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!